Stiri externe

2 din 3 atacuri cyber vizeaza companiile mici si mijlocii. 60% dintre companiile afectate isi pierd afacerea in mai putin de 6 luni


Desi multe companii mici si mijlocii considera ca nu reprezinta o tinta interesanta pentru infractorii cyber, acestia gandesc diferit, sustine GamaSec, companie specializata in securitatea cibernetica. "Dintre toate atacurile cibernetice asupra companiilor, 64% le vizeaza pe cele mici si mijlocii si, printre altele, rezulta in intreruperea afacerii, pierderea reputatiei, costuri economice si amenzi. Mai mult, 60% dintre companiile afectate care nu au incheiat o polita cyber isi pierd afacerea in mai putin de 6 luni de la data producerii incidentului", spune Avi BARTOV - Director, GamaSec -, citat de Live Insurance News.

Potrivit acestuia, companiile mici si mijlocii reprezinta, pentru un hacker obisnuit, tinta ideala, in conditiile in care, potrivit studiilor realizate la nivel international, majoritatea companiilor mici si mijlocii arata ca un personal insuficient (74%) si un buget prea mic (55%) sunt principalele motive care nu permit reducerea riscului cibernetic. Alte motive sunt: lipsa cunostintelor pentru a combate un atac cyber (47%), folosirea insuficienta a tehnologiilor cyber (38%), lipsa de cunostinta si experienta in domeniu a propriilor angajati (37%), precum si faptul ca securitatea cibernetica nu reprezinta o prioritate (23%).

"Numarul atacurilor cibernetice este in crestere, iar 67% dintre companii au experimentat, in ultimele 12 luni, un incident cyber, iar 58% - o bresa de securitate. Prin urmare, acest risc e considerabil mai mare, daca ne gandim ca, in acelasi interval de timp, 28% dintre companiile mici si mijlocii s-au confruntat cu un incendiu, un furt (7%) sau o inundatie (5%). Masurile proactive de securitate cibernetica sunt mult mai importante decat un lacat pus pe usa din fata a unei companii", avertizeaza Avi BARTOV - Director, GamaSec.

In opinia acestuia, consecintele unui incident cibernetic pot fi drastice. Avi BARTOV face diferenta intre costuri vizibile si invizibile. In prima categorie, se regasesc costuri directe pentru rezolvarea bresei de securitate, costuri de PR si comunicare, dar si costuri pentru imbunatatirea securitatii cibernetice. In cea de-a doua, apar pierderea clientilor, scaderea valorii contractelor si majorarea primelor de asigurare. Nu in ultimul rand, Avi BARTOV mai atrage atentia asupra unui aspect foarte important: 75% dintre angajatii care pleaca de la o companie lasa in urma computere nesecurizate.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 09.10.2019

Cele mai recente stiri:
» Indonezia: Jakarta se scufunda dupa un nou episod de inundatii severe care au paralizat orasul
» Guy Carpenter va folosi modelul de catastrofe naturale conceput de KCC
» Grupul ALLIANZ, cel mai ridicat profit operational din istorie, in 2019
» 9 morti, peste 110 raniti si mai bine de 1.000 de cladiri prabusite dupa cutremurul inregistrat duminica, la granita dintre Turcia si Iran
» Companiile de servicii financiare din intreaga lume se asteapta la o adoptare in masa a Inteligentei Artificiale
» O companie filipineza te asigura impotriva riscului de... a fi parasit de partenerul de cuplu
» GlobalData: Noi oportunitati pentru asiguratori, in conditiile in care economia de tip sharing va continua sa se dezvolte
» ONU: Schimbarile climatice ameninta viitorul tuturor copiilor
» Banca Mondiala sprijina Asia in crearea unui pool de asigurari parametrice impotriva dezastrelor
» GDV: Sabine, pierderi asigurate de 675 de milioane de euro numai in Germania






Create Account



Log In Your Account