Stiri externe

2 din 3 atacuri cyber vizeaza companiile mici si mijlocii. 60% dintre companiile afectate isi pierd afacerea in mai putin de 6 luni


Desi multe companii mici si mijlocii considera ca nu reprezinta o tinta interesanta pentru infractorii cyber, acestia gandesc diferit, sustine GamaSec, companie specializata in securitatea cibernetica. "Dintre toate atacurile cibernetice asupra companiilor, 64% le vizeaza pe cele mici si mijlocii si, printre altele, rezulta in intreruperea afacerii, pierderea reputatiei, costuri economice si amenzi. Mai mult, 60% dintre companiile afectate care nu au incheiat o polita cyber isi pierd afacerea in mai putin de 6 luni de la data producerii incidentului", spune Avi BARTOV - Director, GamaSec -, citat de Live Insurance News.

Potrivit acestuia, companiile mici si mijlocii reprezinta, pentru un hacker obisnuit, tinta ideala, in conditiile in care, potrivit studiilor realizate la nivel international, majoritatea companiilor mici si mijlocii arata ca un personal insuficient (74%) si un buget prea mic (55%) sunt principalele motive care nu permit reducerea riscului cibernetic. Alte motive sunt: lipsa cunostintelor pentru a combate un atac cyber (47%), folosirea insuficienta a tehnologiilor cyber (38%), lipsa de cunostinta si experienta in domeniu a propriilor angajati (37%), precum si faptul ca securitatea cibernetica nu reprezinta o prioritate (23%).

"Numarul atacurilor cibernetice este in crestere, iar 67% dintre companii au experimentat, in ultimele 12 luni, un incident cyber, iar 58% - o bresa de securitate. Prin urmare, acest risc e considerabil mai mare, daca ne gandim ca, in acelasi interval de timp, 28% dintre companiile mici si mijlocii s-au confruntat cu un incendiu, un furt (7%) sau o inundatie (5%). Masurile proactive de securitate cibernetica sunt mult mai importante decat un lacat pus pe usa din fata a unei companii", avertizeaza Avi BARTOV - Director, GamaSec.

In opinia acestuia, consecintele unui incident cibernetic pot fi drastice. Avi BARTOV face diferenta intre costuri vizibile si invizibile. In prima categorie, se regasesc costuri directe pentru rezolvarea bresei de securitate, costuri de PR si comunicare, dar si costuri pentru imbunatatirea securitatii cibernetice. In cea de-a doua, apar pierderea clientilor, scaderea valorii contractelor si majorarea primelor de asigurare. Nu in ultimul rand, Avi BARTOV mai atrage atentia asupra unui aspect foarte important: 75% dintre angajatii care pleaca de la o companie lasa in urma computere nesecurizate.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 09.10.2019

Cele mai recente stiri:
» ALLIANZ a devenit cel mai mai valoros brand din industria asigurarilor
» Thailanda va solicita o dovada a asigurarii de sanatate pentru turistii cu varste mai mari de 50 de ani, acestia fiind considerati o categorie "riscanta"
» Reuters: AXA ia in calcul o potentiala vanzare a business-ului din Europa Centrala
» Munich Re a extins parteneriatul cu FRISS
» Studiu: Britanicii subevalueaza ingrijorator valorea bunurilor pe care le detin in locuinta
» Japonia: Ajutor de 6,5 milioane de dolari din rezerva de stat, dupa cel mai puternic taifun din ultimii 60 de ani
» Un nou grup de lucru, la nivel international, pentru terorism si razboi cibernetic
» Taifunul Hagibis a spulberat Japonia si lasa in urma pierderi care pot atinge si 10 miliarde de dolari
» Aon: Industria de re/asigurari va suporta mai putin de 50% din pagubele produse in SUA de uraganul Dorian
» AXA a lansat Travel Health Calculator, pentru evaluarea conditiilor medicale preexistente






Create Account



Log In Your Account