Companii vizitate

Arhiva

AMP Broker de Asigurare


Andrei MORARU
Administrator
Adresa: Str. M. Sadoveanu 4/10
Localitate: Chisinau
Raionul: Chisinau
Telefon: 00373.22.22.58.96; 22.40.13.02
Fax: 00373.22.40.13.23
Email: amoraru2@yahoo.com

AMP BROKER, societate de brokeraj in domeniul asigurarilor, a luat fiinta in luna iulie 2006, avand o structura de personal formata din persoane cu o experienta practica in domeniul asigurarilor si reasigurarilor. Filosofia acestei societati de brokeraj consta in a proteja interesele asiguratorilor, in caz de daune, recuperarea prejudiciilor suferite, precum si oferirea de servicii privind incheierea asigurarilor la societati de asigurare si reasigurare de prima marime, care au politici de dezvoltare sanatoase, o marja de solvabilitate conform cu prevederile legale in vigoare, preturi accesibile omului de rand, cat si societatilor mici si mijlocii in curs de dezvoltare, conditii de asigurare conforme cu realitatile specifice din R. Moldova, precum si promptitudine si operativitate in solutionarea si plata dosarelor de daune.

AMP BROKER ofera clientilor avantaje importante in alegerea si contractarea solutiilor de asigurare. Cele mai vizibile avantaje sunt economiile importante de bani si de timp investit in rezolvarea problemelor legate de asigurari.

Compania AMP BROKER nu a fost afectata de criza economica in anul 2009 si nici la inceputul anului 2010, cand primele incasate in primul trimestru 2010 sunt putin mai mari comparativ cu primele incasate in primul trimestru al anului 2009. Pe cand in a doua jumatate a anului 2010, primele incasate au scazut cu 10% comparativ cu a doua jumatate a anului 2009, aici se resimte putin efectul crizei - explicatia vine de la neajunsul resurselor banesti, atat pentru persoanele fizice, cat si pentru agentii economici. O mare parte din primele incasate, AMP BROKER le colecta din produsele CASCO, Carte Verde, AORCA, bunuri. Explicatia vine din numarul din ce in ce mai mic de autoturisme noi asigurate CASCO. Exista probleme si cu acordarea atat a leasing-urilor, cat si a creditelor pentru autoturisme, iar AMP BROKER are incheiate contracte de colaborare; importatorii, exportatorii si companiile de expeditie nu primesc comenzile care le-au primit anii precedenti, cand si politele de asigurare Carte Verde, CARGO, CMR se realizau cu un procent mai mare comparativ cu a doua jumtate a anului 2010. Pe langa toate astea, conform modificarii legii cu privire la asigurarea obligatorie de raspundere civila, atat pe teritoriul R. Moldova, cat si in strainatate, s-au schimbat primele, unele sau micsorat, altele s-u marit.

AMP BROKER este un broker deja cu practica de patru ani, insa chiar si aici uneori apar probleme pe piata de asigurari din R. Moldova. In prezent, cea mai mare problema in viziunea AMP BROKER este concurenta, in ultimii ani au aparut pe piata asigurarilor o cantitate mare de brokeri in asigurari cu practica foarte slaba, unde in viziunea lor brokerul de asigurari este un simplu vanzator, fara nicio reponsabilitate fata de clientii sai, si nu un consultant, un intermediar, prima persoana care ar trebui sa sune clientul la aparitia cazului asigurat. Nu se tine cont de risk management, acorda reduceri foarte mari la anumite tipuri de asigurare, sigur aceste lucruri afecteaza piata de asigurari si activitatea brokerilor pe piata asigurarilor, care respecta principiile de baza ale unui broker de asigurare. Populatia R. Moldova este foarte slab informata in ceea ce priveste piata asigurarilor, si asta e vina atat a brokerilor, cat si a companiilor de asigurari, din lista brokerilor de asigurari inregistrati in R. Moldova foarte putini fiind cei care isi informeaza clientii de avantajele, posibilitatile, prioritatile lor, cand acestia apeleaza la un broker de asigurari.
Referitor la segmentul corporate, in anul 2009 acesta este putin mai dezvoltat ca in anii precedenti, si s-a dezvoltat mai mult cu companiile cu capital strain, care au un management european, caci acestia la randul lor stiu ceea ce inseamna un broker de asigurare si care sunt functiile lui, si unde brokerul deja se ocupa de tot ceea ce inseamna achitarea despagubirii sau incheierea contractelor de asigurare. Segmentul retail se devolta foarte usor comparativ cu anii precedenti, clientii persoane fizice se informeaza unii de la altii si din publicitate propusa de catre brokeri sau de companiile de asigurari. In prezent e foarte greu sa ne extindem pe piata asigurarilor, sunt putine cadre specilizate in domeniul asigurarilor, e greu sa gasesti un specialist bun, atat pentru informarea clientilor, cat si pentru realizarea politelor. A fost redusa din institutiile de invatamant specialitatea "finante si asigurari", ceea ce este un dezavantaj pentru piata asigurarilor si pentru cei care promoveaza acest domeniu. Am ajuns la o anumita etapa unde, pentru a avea un specialist bun in companie, acesta trebuie informat si invatat, si pana la urma el te paraseste si se duce in alt domeniu de activitate pentru ca nu-i mai place la un moment aceasta activitate.

Activitatea companiei AMP BROKER pe anul 2009 a fost una buna si cu rezultate frumoase. Inceputul anului 2010 la fel, am avut rezultate bune, doar in a doua jumatate a anului 2010, cum am afirmat putin mai sus, se vad anumite scaderi de prime. La acest capitol, AMP BROKER lucreaza foarte mult, efectueaza diferite oferte: publicitate vizuala, intalniri cu clientii, schimburi de servicii. AMP BROKER, de la inceputul activitatii sale, a mers pe linia dezvoltarii portofoliului, din tot portofoliul de clienti AMP BROKER a suferit o pierdere de doar 10% din portofoliu, si asta se refera doar la asigurarile facultative; in prezent, o mare parte a portofoliului o detin persoane fizice si cealalta parte agentii economici, dar primele incasate sunt 60% de la persoane fizice si 40% de la agenti economici. Tarifele sunt mai mari la agenti economici si imprumuturi (credite, leasing etc.) decat la persoane fizice.

AMP BROKER, in toti anii de activitate, a avut doar un scop: consultare si intermediere specilizata pe piata asigurarilor, satisfacerea necesitatilor portofoliului de clienti, marirea volumului de prime incasate.


Publicat pe 27.09.2010



Create Account



Log In Your Account