Interviu

Alina SARBU, Director Dezvoltare, SAFETY Broker Republica Moldova


Perioada de lockdown a fost una in care ne-am reanalizat prioritatile si modul de lucru. Am pastrat comunicarea cu asiguratii nostri, iar accentul a cazut pe nevoile lui imediate. Cred ca ar trebui sa vedem oportunitatile si nu problemele si cu siguranta vom reveni la vanzarea clasica de polite, ceea ce presupune sa ne mentinem clentii aproape si sa ne focusam pe prioritatile si nevoile lor.

Alina Sarbu

xprimm: Cum s-a resimtit perioada de lockdown din perspectiva brokerajului de asigurari?

Alina SARBU: In privinta perioadei de lockdown, simtim o oarecare presiune a schimbarilor, dar conteaza foarte mult sa fim cat mai rapizi. Perioda de lockdown a generat noi presiuni de schimbare a modului de lucru, am avut provocari pe partea de interactionare atat cu colegii, cat si cu clientii. Am fost nevoiti sa ne adaptam si sa gasim alte mijloace de comunicare precum whatsapp, viber, zoom, e o perioada in care ne reanalizam prioritatile si in care ar trebui sa vedem oportunitatile si nu probleme.

Am incercat sa vedem inclusiv care sunt nevoile clientilor nostri pentru ca perioda de izolare impune anumite restrictii, asadar nu mai apare necesitatea de a te deplasa cu automobilul, clientii nu isi mai reinnoiesc politele RCA si atunci am incercat sa empatizam cu toata ceasta situatie si sa fim langa clientii nostri.


xprimm.md: Cum vedeti transformarea pietei de distributie in asigurari din aceasta perioada?

A.S.: Pe partea de strategie a distributiei de asigurari, presupune, parerea mea elaborare si reorganizare. Acum principala noastra preocupare este cum ajungem la clientii nostri, prin telefon, e-mail, canale de social media. Cu siguranta, vom reveni la vanzarea clasica de polite ceea ce presupune ca trebuie sa ne mentinem aproape clientii, sa fim focusati pe prioritatile si nevoile lor. S-a mutat totul, intr-adevar intr-o alta forma de comunicare, cu precadere online. Este important sa ne tinem clientii aproape, iar digitalizarea ne ajuta asupra modului de interactiune. In aceasta perioada trebuie sa se tina cont si de faptul ca se schimba comportamentul consumatorilor, asadar trebuiesc identificate nevoile lor imediate. Acum trebuie sa invatam sa deducemm nevoile inainte sa ajungem la el.


xprimm.md: Care considerati ca ar fi principalele nelamuri pe care le-au avut clientii?

A.S.: In randul consumatorilor au existat nelamuriri, iar principala astfel de nelamurire a fost daca polita de asigurari travel pe care o au, acopera riscul de COVID-19. Conform conditiilor contractuale de asigurare, nu sunt acoperite riscurile cauzate de pandemii sau epidemii, prin urmare, unii clienti au achizitionat un pachet turistic si nu stiau cum ar trebui sa procedeze. Au inceput anularile si rezilierile, unii clienti erau reticienti in a-si achizitiona chiar si politele RCA, pe fondul lipsei de mobilitate si a izolarii. Unii clienti intrebau daca asiguratorii presteaza servicii de asigurare in timpul starii de urgenta si daca isi vor onora obligatiile contractuale fata de ei. Aceasta incertitudine venita din partea consumatorului a persistat mai mult la sfarsitul lunii martie, inceputul lunii aprilie. Apoi, cumva in mijlocul lui aprilie oamenii s-au mai relaxat, au inceput activitatea, inclusiv clientii corporate si aici ma refer la transportatori.


xprimm.md: Care a fost situatia in zona asigurarilor facultative auto?

A.S.: Pe partea de amanare a ratelor am avut solicitari. Evident ca partea financiara a fost afectata si ea. In schimb,pe partea de rezilieri am prelungit doar contracte CASCO. Pe acest segment, clientii sunt foarte responsabili si realizeaza ca politele CASCO acopera riscuri de care au ei nevoie. Pe partea asigurarilor facultative ce tin de CMR, pentru ca avem in portofoliu asigurari, am avut solicitari de amanari a platilor, suspendari de contracte pana la incheierea starii de urgenta, chiar am avut si rezilieri.


xprimm: Ati sesizat in aceasta perioada o schimbare in randul comportamentelor clientilor fata de asigurari?

A.S: Nu am solicitari pe partea de asigurari de sanatate sau de viata dupa ce am iesit din izolare. Banuiesc ca la inceput este perioada de anxietate, apoi lumea incepe sa constientizeze riscurile si sa se orienteze catre asigurari care sa ii satisfaca nevoile. Aici venim noi si actionam in functie de fricile pe care le are si de necesitati, pe partea de asigurari. Pandemia nu exclude celelalte riscuri, fie ca vorbim de incendii sau alte tipuri de riscuri. Ar trebui sa fim vigilenti si sa ne asiguram.


xprimm: Cat de importanti sunt brokerii in cresterea gradului de cuprindere in asigurari?

A.S.:
Brokerul este o forta de vanzare pentru asigurator, prin urmare, contribuie la dezvoltarea si diversificarea portofoliului. El contribuie la cresterea gradului de cuprindere in asigurare. Brokerul, ca forta de vanzare implica costuri mai mici in raport cu filialele proprii. Consider ca este o forta de vanzare importanta. Suntem mult mai flexibili, avem un program de 24/24 pentru clientii si nevoile lor si atunci, asiguratorul avand program fix, munca cu clientii este mai dificila dupa program. Plus ca posibilitatea sa avem ofertam intreaga piata de asigurari.


Mai multe declaratii ale doamnei SARBU, precum si inteviul integral, disponibile pe xprimm.tv



Alina Sarbu




Share |


Publicat pe 30.07.2020


Create Account



Log In Your Account