Stiri externe

Britanicii vor ca folosirea telefonului mobil la volan sa fie ilegala, chiar daca este utilizat un dispozitiv handsfree


Doua treimi (69%) dintre adultii britanici folosesc un dispozitiv handsfree pentru a vorbi la telefonul mobil atunci cand conduc, iar 40% dintre acestia continua sa faca acest lucru in ciuda faptului ca recunosc ca acest gest are un impact negativ asupra abilitatilor de a conduce, sustine un studiu realizat de Consumer Intelligence.

Acelasi studiu mai arata ca peste jumatate (52%) dintre britaniicii care au fost pasageri intr-un vehicul al carui sofer folosea un dispozitiv handsfree pentru a vorbi la telefon considera ca soferul in cauza era distras, subliniind ca soferii subestimeaza modul in care atentia le este distrasa de la volan.

Studiul Consumer Intelligence arata ca, indiferent daca este folosit sau nu un dispozitiv handsfree pentru a vorbi la telefon, este de patru ori mai probabil ca un sofer care vorbeste la telefon in timp ce conduce sa fie implicat intr-un accident rutier. Un studiu realizat de University of Sussex si Open University sustine ca un sofer distras are nevoie de peste doua secunde pentru a reactiona in fata unui pericol, in vreme ce un sofer a carui atentie nu este distrasa are nevoie de numai o secunda.

Organizatiile care sustin si promoveaza siguranta rutiera si un comportament responsabil al soferilor au solicitat autoritatilor sa le interzica soferilor chiar si folosirea dispozitivelor handsfree pentru a vorbi la telefon si, din cate se pare, nu putini sunt cei care sunt de acord, dimpotriva. Astfel, studiul realizat de Consumer Intelligence arata ca 2 din 5 britanici (40%) considera ca ar trebui sa fie ilegal sa vorbesti la telefon atunci cand conduci, chiar si in situatia in care este utilizat un dispozitiv de tip handsfree.

Nu in ultimul rand, sursa citata mai arata ca 1 din 10 respondenti (12%) a declarat ca angajatorul este cel care i-a solicitat sa foloseasca telefonul mobil la volan. Pe de alta parte, cel putin trei sferturi dintre britanici (76%) ar prefera sa lucreze pentru o companie care descurajeaza folosirea telefonului mobil la volan, indiferent daca este folosit sau nu un dispozitiv handsfree. De asemenea, studiul realizat de catre Consumer Intelligence subliniaza existenta unui avantaj comercial pentru companiile care isi incurajeaza angajatii sa opreasca masina inainte de a vorbi la telefon, evitand astfel un posibil accident rutier.

"Acesta este un mesaj clar pentru factorii de decizie, care arata ca si folosirea dispozitivelor tip handsfree pentru a vorbi la telefonul mobil la volan scade nivelul de atentie al soferilor si, pe de alta parte, creste riscurile rutiere atat pentru soferi, cat si pentru cei din jurul lor. 82% dintre noi am fost pasageri ai unui vehicul condus de un sofer care folosea un dispozitiv handsfree pentru a vorbi la telefonul mobil si, cu siguranta, judecam acesti soferi mult mai aspru decat ne judecam pe noi insine", precizeaza Ian HUGHES - CEO, Consumer Intelligence.

"Atunci cand mai mult de jumatate dintre noi, pasagerii, considera ca atentia unui sofer e distrasa daca acesta foloseste un telefon mobil, este momentul sa revizuim regulile. Chiar si soferii considera, la randul lor, ca legea trebuie sa fie mai aspra in acest sens si spun ca, daca vor sa vorbeasca la telefon, soferii ar trebui sa fie obligati sa opreasca masina. Facilitatile handsfree nu sunt suficiente, iar mesajul este cat se poate de clar: fii atent la drum si, daca vrei sa vorbesti la telefon, opreste masina", arata Ian HUGHES.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 11.12.2019

Cele mai recente stiri:
» Liban: Explozia din Beirut ar putea genera pierderi economice de 10-15 miliarde de dolari
» ACCENTURE: Asigurarea cyber, indispensabila in noua realitate de business
» Deloitte: Institutiile financiare vor dubla, cel mai probabil, investitiile in securitatea cyber
» Marea Britanie: LV= lanseaza Flow, un serviciu disponibil doar online pentru soferii care vor sa se asigure
» Grupul ALLIANZ: Veniturile totale s-au mentinut la 73,5 miliarde de euro in S1 2020
» Beirut, devastat dupa explozia de marti. Bilantul provizoriu: Mii de victime si sute de cladiri distruse
» Insurance Europe: Opiniile asiguratorilor europeni cu privire la Inteligenta Artificiala
» Istanbul: 2 din 3 locuinte mai vechi de 20 de ani nu au asigurare impotriva cutremurelor
» HSB (Munich Re): Atacurile cibernetice, furturile de identitate si fraudele online, in continua crestere
» RMS: Pierderile provocate industriei de catre uraganul Hanna nu vor depasi, cel mai probabil, 400 mil. dolari


Create Account



Log In Your Account