Interviu

Cristina DOLGHI, Director General, INTACT Asigurari Generale


Pentru a depasi o situatie de criza, cel mai important element in relatia dintre asigurator si asigurat este comunicarea. In perioada pandemiei, INTACT Asigurari Generale a luat masurile necesare de protectie astfel incat sa-si continue activitatea in cele mai sigure conditii. Vanzarile de polite nu s-au stopat si nici procesul de constatare si regularizare a daunelor. Despre toate aceste, dar si despre alte subiecte de interes pentru piata asigurarilor ne-a precizat doamna Cristina DOLGHI, Director General INTACT Asigurari Generale, intr-un interviu pentru xprimm.md

xprimm.md: Cum considerati ca a reactionat industria asigurarilor din Republica Moldova in perioada pandemiei?

Cristina DOLGHI: Industria asigurarilor a trecut si trece peste perioade mai dificile prin acele masuri effective care au fost luate atat de asiguratori cat si de Autoritatea de Supraveghere. Clientul a avut in toata aceasta perioada si are in continuare acces la produsele de asigurare si, pana la urma, aceasta este important. Industria asigurarilor, dupa specificul sau de activitate are necesitatea de a stabili contactul direct cu consumatorul. Din punctul meu de vedere este foarte importanta comunicarea cu clientul la incheierea contractului de asigurare pentru ca aduce beneficii pe toata perioada gestiunii contractului de asigurare si inclusiv a regularizarii dosarului de dauna.

xprimm.md: Care sunt principalele masuri pe care INTACT Asigurari le-a luat in aceasta perioada?

C.D.: INTACT Asigurari generale a luat masuri foarte dure, stricte, respectate de toti angajatii si consumatori care au acces in cadrul birourilor nostre. Nu avem mai mult de 2 angajati fizic la birou, iar la intrare avem dezinfectanti peste tot. Pe usa la intrare avem toate informatiile atat pentru sectia de vanzari, cat si pentru departamentul de securitate si regularizare a daunelor. Toti angajatii poarta masti de protectie, fara ele este interzis sa se activeze in oficiu. Unii dintre angajati au activat de acasa, iar in acest caz INTACT Asigurari Generala le-a asigurat continuitatea celor care nu aveau tehnologiile necesare. S-au cumparat calculatoare, imprimante si alte aparaturi necesare pentru continuarea activitatii de acasa. In privinta birourilor, avem locuri speciale unde angajatii se intalnesc cu clientii, atat in centrala, cat si in punctele de vanzari.

Departamentul de regularizare a daunelor a fost realizat un birou la etajul 1 cu iesire la strada unde intra doar cate o singura persoana. Evaluez aceste metode ca fiind foarte eficiente pentru a asigura accesul clientului la produsele de asigurare pe toata perioada pandemiei.

xprimm.md: care au fost principalele nelamuri pe care le-au avut clientii?

C.D.: In prima etapa consumatorul cerea acces direct si avea acea practica de discutii fata in fata cu asiguratorul, insa la modul general, consumatorul nu a avut pretentii, nu am avut deloc plangeri. Nu am avut rezilieri de contracte de asigurare in afara de contractele cheltuielile medicale ale persoanelor care calatoresc in strainatate din motivul ca pentru multe persoane juridice si fizice planurile lor au fost date peste cap de pandemie si au fost nevoiti sa isi anuleze politele. Am simtit un neajuns in comunicarea cu clientul, de a participa mai activ a companiilor de asigurari la eductaia culturii asigurarilor in tara.

xprimm.md: Ati sesizat schimbari in comportamentul clientilor in perioada pandemiei?

C.D.: La modul general, comportamentul clientilor fata de INTACT Asigurari nu s-au schimbat. Am vazut numai ajutor si acceptarea acelor metode pentru a primi serviciul de asigurare calitativ. In ceea ce priveste INTACT, nefiind membru BNAA si nepracticand produsul de asigurare Carte Verde, noi nu am avut osclilatii foarte mari in portofoliul de asigurare. Asigurarea cheltuielilor pentru persoanele care pleaca temporar peste hotare, ponderea nu este atat de mare in portofolu. In legatura cu aceasta poate ca INTACTAsigurari a fost mai putin influentata de pandemie, dar in privinta clientilor, nu am avut plangeri. Noi am depus toate eforturile astfel incat sa ii oferim un serviciu cat mai calitativ.

xprimm.md: Cat de importanta este perfectionarea la locul de munca?

C.D.: Trecand prin aceasta perioada dificila atat in tara, cat si la nivel mondial, fiecare angajat trebuie sa inteleaga ca un loc de munca este ceva pretios si trebuie sa se perfectioneze si sa fie intotdeauna la cel mai inalt nivel atunci cand stau in fata clientilor. Nu conteaza prin care metode, dar ca sa aiba acest nivel este nevoie de perfectionare. INTACT Asigurari Generale indeplindeste in fiecare an masurile necesare care sunt in vigoare, dar in plus pentru aceasta avem intotdeauna surse pentru perfectionarea angajatilor. Noi achitam cursurile, trebuie doar sa aiba vointa si sa faca si alte cursuri pe langa cela aflate in interiorul companiei. In INTACTC Asigurari avem acele sedinte cu fiecare departament in parte - regularizarea daunelor, vanzari, contabilitate, aici avem intotdeauna acele masuri pentru ca intreaga companie sa actioneze eficient si sa-si indeplineasca obligatiunile asumate. Dar, se promoveaza si se sustine fiecare departament pentru participarea la cursuri fie in strainatate, fie in tara.

xprimm.md: Care considerati ca ar fi principalele beneficii ale crizei sanitare pandemice?

C.D.: In opinia mea toate situatiile traite sunt o experienta pana la urma, dar fiecare dintre noi se adapteaza dupa competente si posibilitati la fiecare situatie si se iau masurile necesare. Cred ca pandemia a adus beneficii atat pentru clienti, cat si pentru societatile de asigurari. Beneficiile pentru asiguratori sunt acelea de a-si perfectiona managerii din companie pentru a activa prin alte metode - tehnologhii digitale, informationale si poate chiar sa economiseasca mijloace de intretinere a birourilor mari, sa creeze locuri de munca mai mobile si aproape de clienti. Ceea ce se refera la consumator, aceasta este o deprindere a lui pentru a comunicarea fata in fata cu asiguratorul si de a incepe sa aiba aceste abilitati de comunicare in online. Sa economiseasca timp.

Mai multe declaratii ale doamnei DOLGHI, precum si interviul integral aici.

Share |


Editor: Bianca CIOCOTISAN | Publicat pe 17.07.2020


Create Account



Log In Your Account