Stiri externe

ETSC: E nevoie de actiuni urgente pentru a reduce numarul victimelor in randul pietonilor si al biciclistilor


Numarul biciclistilor care au decedat pe drumurile din Uniunea Europeana a scazut, incepand cu 2010, de 8 ori mai incet comparativ cu numarul mortilor in randul ocupantilor de vehicule, arata un raport realizat recent de catre Consiliul European pentru Siguranta Transporturilor (ETSC - European Transport Safety Council).

In acest context, ETSC indeamna la actiuni urgente care sa asigure ca modalitati sustenabile de transport, cum ar fi mersul pe bicicleta sau mersul pe jos, vor fi din ce in ce mai sigure.

Potrivit sursei citate, cele mai recente statistici arata ca, intre anii 2010-2018, cel putin 51.300 de pietoni si 19.450 de biciclisti au fost ucisi pe drumurile din Uniunea Europeana. Studiul ETSC sustine ca, in timp ce numarul mortilor in randul ocupantilor de vehicule motorizate a scazut, in medie, cu 3,1% anual, in intervalul respectiv, numarul mortilor in randul biciclistilor a inregistrat, tot in aceeasi perioada, o scadere medie de 0,4%, adica o reducere de 8 ori mai lenta.

Aceasta reducere lenta a numarului biciclistilor morti pe drumurile din Uniunea Europeana, reflecta, arata ETSC, atat o crestere a numarului biciclistilor in mai multe tari din Uniunea Europeana, cat si un esec al Uniunii Europene, al multor guverne nationale si autoritati locale, dar si al producatorilor de autovehicule in a investi mult mai mult in masuri care sa protejeze cele mai vulnerabile categorii ale participantilor la trafic.

Consiliul European pentru Siguranta Transporturilor mai noteaza ca numarul mortilor in randul pietonilor si al biciclistilor - cele mai vulnerabile categorii de participanti la trafic -, a reprezentat, la nivelul lui 2018, 29% din totalul mortilor in accidentele rutiere din UE. 99% dintre mortile in randul pietonilor si 83% din cele in randul biciclistilor au fost o consecinta a impactului cu un vehicul motorizat. Aceste grupuri au, de departe, cea mai mica probabilitatea de a rani alti participanti la trafic.

Studiul mai noteaza ca jumatate dintre biciclistii si pietonii care mor pe drumurile din Uniunea Europeana, reprezinta oameni din categoria de varsta 65+ ani. Oamenii in varsta sunt mai fragili si mai putin capabili sa se recupereze dupa rani serioase. Cu toate acestea, populatia varstnica a UE trebuie sa ramana mobila si activa, din motive de sanatate si bunastare fizica. Provocarea este, spune ETSC, optimizarea sigurantei pentru biciclistii si pietonii din grupurile cu cel mai ridicat grad de risc: copiii si batranii.

In acest context, raportul realizat de catre Consiliul European pentru Siguranta Transporturilor recomanda aplicarea unei "ierarhii" la nivel de planificare urbana, o ierarhie care sa prioritizeze mersul pe jos, mersul pe bicicleta si transportul public in comun in defavoarea folosirii masinilor personale. De asemenea, ETSC mai recomanda si stabilirea unei viteze maxime de 30 km/h in zonele in care se inregistreaza trafic intens la nivelul pietonilor si al biciclistilor.

Nu in ultimul rand, ETSC solicita Uniunii Europene sa directioneze mai multe fonduri pentru imbunatatirea sigurantei rutiere, prin masuri precum modificari la nivel de infrastructura - atat de necesare in incercarea de a sprijini siguranta rutiera -, cat si prin asumarea unei strategii. ETSC mai vrea si o mai buna colectare a datelor, deoarece numarul real al biciclistilor si al pietonilor morti pe drumurile din UE e necunoscut, la fel cum sunt si indicatorii care sa arate imbunatatirea reala a sigurantei rutiere pentru aceste grupuri.

"Uniunea Europeana se confrunta cu multe provocari: urgentele climatice, numarul mortilor si al ranitilor in accidente rutiere, poluarea aerului, obezitatea. Asigurarile care imbunatatesc siguranta biciclistilor si a pietonilor pot avea, la randul lor, o contributie majora in abordarea acestor provocari. Unele tari din UE, cum ar fi, in special, Olanda si Danemarca, arata drumul pe care trebuie mers. Daca aceste tari pot face acest lucru, si restul Uniunii Europene il poate face", spune Graziella JOST - Projects Director, ETSC.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 13.02.2020

Cele mai recente stiri:
» Liban: Explozia din Beirut ar putea genera pierderi economice de 10-15 miliarde de dolari
» ACCENTURE: Asigurarea cyber, indispensabila in noua realitate de business
» Deloitte: Institutiile financiare vor dubla, cel mai probabil, investitiile in securitatea cyber
» Marea Britanie: LV= lanseaza Flow, un serviciu disponibil doar online pentru soferii care vor sa se asigure
» Grupul ALLIANZ: Veniturile totale s-au mentinut la 73,5 miliarde de euro in S1 2020
» Beirut, devastat dupa explozia de marti. Bilantul provizoriu: Mii de victime si sute de cladiri distruse
» Insurance Europe: Opiniile asiguratorilor europeni cu privire la Inteligenta Artificiala
» Istanbul: 2 din 3 locuinte mai vechi de 20 de ani nu au asigurare impotriva cutremurelor
» HSB (Munich Re): Atacurile cibernetice, furturile de identitate si fraudele online, in continua crestere
» RMS: Pierderile provocate industriei de catre uraganul Hanna nu vor depasi, cel mai probabil, 400 mil. dolari


Create Account



Log In Your Account