Romania

FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea a II-a. Principalele declaratii



Impactul schimbarilor legislative impuse de Uniunea Europeana - IDD si GDPR, provocarile operationale pentru brokeri, dar si impactul digitalizarii si InsurTech se numara printre temele ce sunt dezbatute in a doua parte a Conferintei BROKERILOR de la FIAR 2018 - Forumul International de Asigurari-Reasigurari. Cititi principalele declaratii!

Printre vorbitori regasim:
• Marc SCHMIELE - Specialist, Distribution Union, GDV - German Insurance Association
• Razvan RUSU - CEO, LEADER TEAM Broker part of the Londongate Group
• Mihai SAPERA - Sef Serviciu Employee Benefits, GENERALI Romania
• Marius LASLO - Executive Director, DESTINE Broker
• Victor SRAER - Managing Partner, OTTO Broker
• Stefan PRIGOREANU - CEO, MILLENIUM Insurance Broker
• Cerasela CHIRIAC - Owner, INTER Broker
• Georgeta SARACIN - Claims & Insurance Director, VERASIG

Principalele declaratii:

Marc SCHMIELE, Specialist, Distribution Union, GDV - German Insurance Association
  • GDV este Asociatia germana a asiguratorilor. Avem sediul la Berlin si un sediu european la Bruxelles. Avem 450 de companii membre, care acopera aproape jumatate de milion de contracte de asigurari. Ofera foarte multe locuri de munca - 524.000 persoane lucreaza in industria asigurarilor din Germania. Portofoliul de investitii e de 1,5 miliarde euro.
  • Distributia in Germania se realizeaza dupa cum urmeaza: facem diferenta intre intermedierea in asigurari si consultanta. In total, avem 211.504 intermediari inregistrati si consultanti, din care doar 317 sunt inregistrati ca si consultanti de asigurari, iar majoritatea este formata din agenti de asigurare si brokeri.
  • Despre IDD in Germania, regulile se regasesc in diverse acte normative. Legea de implementare a IDD e in vigoare din 23 februarie 2018. Mai sunt lucruri de facut la nivelul 2, nu am rezolvat totul.
  • Sunt cateva state UE care au transpus IDD in legislatia locala. Au reusit sa implementeze deja IDD in legislatiile nationale Germania, Estonia, Ungaria, Polonia si Slovacia.
  •  
  • Una dintre problemele cele mai mari sunt activitatile transfrontaliere ale asiguratorilor si brokerilor. Evident ca jucatorii doresc sa vanda produse nu doar in tara de resedinta, ci si in alte tari UE. 
  • Cateva aspecte specifice - IPID - Documentul de Informare cu privire la produsele de asigurare. El exista din 2008 dar a trebuit sa il ajustam cu cerintele IDD. O intrebare in Germania este daca acest IPID trebuie sa il inmanam clientilor sau consumatorilor? E un joc de cuvinte, insa exista o diferenta intre aceste doua categorii. IPID trebuie dat consumatorilor, conform legislatiei din Germania. Practic, doar consumatorul de asigurari primeste acest document. Se aplica aceleasi cerinte si pentru produsele personalizate, insa, evident, trebuie ca aceste formulare sa fie adaptate in functie de modul de particularizare al produsului. Exista diferite conditii standard care se pot aplica ca atare, altele trebuie modificate. 
  • In ceea ce priveste dezvoltarea profesionala a intermediarilor in asigurari - Domeniul asigurarilor din Germania au sustinut intens formarea profesionala chiar inainte de IDD. A foost o initiativa a industriei, fara o obligativitate. Se recomandau 30 de ore de formare, nu 15 (ca in IDD). Avem aceasta poveste de succes.
Razvan RUSU - CEO, LEADER TEAM Broker part of The Londongate Group
  • Un robot executa procesele mult mai repede decat le-ar putea face colegii nostri, care, astfel, scapa de lucrurile plictisitoare care se intampla zilnic: ofertare, indosariere etc.
  • Acest robot (RPA - Robotic Process Automation) este o aplicatie inteligenta, care poate fi invatata sa memoreze toate sarcinile zilnice ale unui angajat.
  • Noi am implementat aceasta aplicatie in cadrul companiei.
  • Este vorba despre eficientizarea activitatilor. Elimina tot ce inseamna eroare umana. Datele clientilor sunt mult mai bine protejate.
  • Salut initiativa ASF pentru infiintarea unui hub in domeniul Inteligentei Artificiale, hub din care vom face parte si noi.
  • Nu este de speriat, robotii nu vor inlocui oamenii. Scopul este ca oamenii sa fie mult mai creativi, sa se ocupe de vanzari, nu sa plimbe hartii de la un departament la altul.
  • Robotul face, in 25-35 de minute, ce face un om in 6-8 ore.
  • Recuperarea investitiei? Poate fi, poate sa nu fie. Investitia e foarte mare, sunt foarte multi bani la mijloc, nu stim daca vom recupera acesti bani. Ne va folosi foarte, foarte mult o asemenea tehnologie, vrem ca oamenii sa fie mai creativi, sa se ocupe mai mult de vanzari. Asa am vazut lucrurile de la inceput.
  • Vor mai vrea oamenii sa vina la noi? Fiecare asistent in brokeraj si fiecare angajat va avea acest personal assistant, chiar asteptam idei din partea tuturor, sa cream mini-robotei pentru activitatea de zi cu zi.

Gabriel SIDOR - CEO - Future Workforce - Robotic Process Automation, Romania
  • RPA este o solutie software, care ajuta la automatizarea proceselor, atat back-office, cat si front-office. Este un angajat virtual, pe care o organizatie il poate programa si antrena sa repete activitati in cadrul unui proces.
  • Pentru a beneficia de eficienta RPA (Robotic Process Automation), trebuie sa ne uitam la procesele repetitive. De exemplu, daca aveti in companie un angajat care introduce date din sistemul A in sistemul B, cel mai eficient ar fi ca omul respectiv sa fie inlocuit cu un robot. Acel om nu isi aduce valoare nici siesi si nici organizatiei.
  • Tehnologia RPA e GDPR compliant.
  • Capacitatea unui robot de a procesa date nu poate fi replicata de niciun om.
  • Tehnologia nu este distructiva si automatizeaza deasupra aplicatiilor existente.
  • Trendul, in acest moment, este reprezentat de cognitive solutions.
  • Robotul nu greseste, nu are cum sa greseasca. Putem defini doua tipuri de greseli: greseala de sistem si, respectiv, greseala de proces. Robotii nu pot gresi, pentru ca nu au inteligenta de a gresi. De aceea, sunt mult mai profitabili decat orice angajat.
  • Robotul lucreaza in cadrul procesurilor organizatiei. Auditarea, varificarea si validarea oricarui proces sunt realizate de un utilizator uman.
  • Tehnologia nu este expusa la Internet, nu poate fi accesata extern, e in interiorul organizatiei, protejata de parole, firewall etc. Tehnologia a fost aleasa de NASA tocmai pentru gradul de securitate ridicat. Pe scurt, mai sigur de atat nu exista.


XPRIMM Circle of Debates: Care sunt probleme operationale cu care se confrunta cel mai des brokerii in relatia cu companiile de asigurari? Ce solutii avem?


Stefan PRIGOREANU - CEO, MILLENIUM Insurance Broker

Ne confruntam cu o avalansa de acte aditionale pentru conformarea la GDPR. Lucram cu 19 parteneri si am primit 15 modele diferite de acte aditionale. Drepturile si obligatiile sunt distribuie ilegal in aceste 15 acte aditionale. Nu ne asteptam la acest lucru. Asteptam o abordare unitara din partea asiguratorilor pentru ca este vorba de aceeasi reglementare. 
Solutiile vin din doua directii: digitalizare si tehnologie, pe de o parte, si, pe de alta parte, profesionalism, buna pregatire si incredere. Cred ca viitorul e aproape imprevizibil din punct de vedere al evolutiei tehnologice. Nu ne putem imagina cum se va schimba lumea peste 20-30 de ani, dar profesionalismul va ramane o valoare, increderea intre oameni va ramane o valoare.

Georgeta SARACIN - Claims & Insurance Director, VERASIG

Noi, fiind la finalul alfabetului, am primit pana in prezent un singur act aditional. Asteptam ziua de 25 mai. Daca nu avem acte aditionale, nu putem subscrie. Astfel, pentru asiguratorii care nu ne trimit actele necesare, nu vom putea subscrie dupa aceasta data. Asteptam documentele si de la ceilalti asiguratori.
Eu cred in profesionalism, cred in continuare ca e nevoie de ani de pregatire pentru a intelege si a aplica la necesitatea de asigurare a clientului, nu la nevoia de a vinde a asiguratorului. Relatia care se consolideaza, in timp, intre client si broker este unica. Niciun robot nu va inlocui relatia personala intre cei doi. A nu se intelege ca am ceva impotriva robotizarii, doar ca o vad aplicabila doar pentru o parte de business. 

Cerasela CHIRIAC - Owner, INTER Broker 

Ne-am confruntat si noi cu un val mare de acte aditionale. O prevedere include ca toate informatiile trebuie securizate. Ma intreb daca in aceasta dorinta de conformare mergem intr-o extrema. Un alt act aditional ne obliga sa pastram 10 ani toate actele ... care este sensul? Din acest punct de vedere, este necesar sa gasim un sistem pe care sa il aplicam si sa il respectam.
Daca mergem in extreme cred ca niciun jucator din piata nu va avea de castigat.

Marius LASLO - Executive Director, DESTINE Broker

Si noi am primit acte aditionale. Unul are peste 30 de pagini. Am transmis ca nu semnam un astfel de act. Asta ne incurca mult activitatea.
Vom gasi solutiile, mai usor sau mai greu, prin colaborare. Si noi punem mare accent pe pregatirea profesionala, credem ca, in continuare, clientii nostri au nevoie de consiliere. Sa nu uitam ca educatia financiara e destul de redusa in Romania. In acelasi timp, ne gandim sa folosim solutii IT pentru emiterea de polite simple, pentru ca ne gandim si la tinerii care vin din urma si vor sa cumpere online.

Victor SRAER - Managing Partner, OTTO Broker

Ma uit la reconciliere - consuma mult bani si este o chetiune care ar putea fi rezolvata simplu, cu putina preocupare pentru relatia de parteneriat. Ar trebui ca relatia noastra de lucru sa fie gandita pe termen lung. 
Potrivit ultimului studiu aparut, attention spam e deja sub o secunda. Asta este o realitate pe care trebuie sa o intelegem si la care trebuie sa ne adaptam. E nevoie de echilibru si e nevoie sa identificam lucrurile care vor ramane, iar profesionalismul va ramane.


Share |


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 15.05.2018

Cele mai recente stiri:
» Toamna aceasta a imbogatit echipa CertAsig
» Campania de educatie financiara "Traieste Viitorul!" propune o schimbare in lista de prioritati financiare ale romanilor
» Proiectul de Norma privind distributia de asigurari, in consultare publica pana pe 29 octombrie. Vezi principalele aspecte reglementate!
» Cinci noi publicatii XPRIMM vor fi lansate la Baden-Baden
» "Ghidul sigurantei casei tale" se distribuie astazi impreuna cu ziarul LIBERTATEA
» Proiectul Normei privind pregatirea profesionala a distribuitorilor, in dezbatere publica timp de o luna: Principalele prevederi!
» Actionariatul SAFETY Broker se consolideaza. Compania, evaluata la 3,97 mil EUR
» VIDEO: Madalin ROSU: S-a observat o frecventa mai mare a daunelor la politele RCA pe o luna
» VIDEO: WATFORD Insurance s-a lansat oficial pe piata asigurarilor din Romania
» A inceput Romanian Security Fair! Brosura "Ghidul sigurantei casei tale", distribuita la eveniment






Create Account



Log In Your Account