Romania

La ce sa fii atent cand mergi cu masina in service


InfoCons - Asociatia Nationala de Protectia Consumatorilor a lansat campania de informare "Mergi cu masina in service?! Cunoaste-ti drepturile! Fii informat! Ia atitudine!" in care prezinta o serie de sfaturi pentru consumatorii care merg cu masina in service.

Potrivit asociatiei, consumatorii trebuie sa fie atenti daca:

- Ora de manopera difera daca acelasi serviciu este acoperit de firma de asigurare versus daca plateste consumatorul
- Ora de manopera este raportata la tipul de autoturism sau nu
- Timpul de remediere este raportat la operatiunile efective realizate sau la timpul total cat masina este in service
- Piesele schimbate in service si lucrarilor efectuate li se ofera garantie egala cu garantia autoturisumului sau a piesei schimbate, respectiv a lucrarilor efectuate
- Care este diferenta intre piese conforme versus piese originale

"Drepturile cetateanului in calitatea lui de consumator trebuie sa fie la fel si in Paris, Berlin si in Bucuresti. Din pacate de cele mai multe ori informarea precara pentru a putea alege informat lipseste - puse piese conforme versus piese originale, cost orar pentru manopera dar nu stim cate ore dureaza pentru a se realiza manopera si lista poate continua, cel pagubit fiind cetateanul. Asa ca este important sa luam atitudine si sa avem o viata mai sigura pe drumuri, dar si o viata mai corecta in calitatea noastra de cetateni si consumatori europeni!", a declarat Sorin MIERLEA, Presedinte InfoCons.

In acest context, asociatia ofera o serie de sfaturi si informatii utile:

- asigurati-va ca service-ul functioneaza legal si este autorizat de RAR;
- informati-va in prealabil asupra tarifelor si solicitati un deviz estimativ al interventiei;
- service-urile sunt obligate sa afiseze preturile cu TVA intr-o maniera vizibila si lizibila in zona de receptie a clientelei si sa precizeze modul de calcul utilizat (ora fizica sau baremurile de timp/ ora tehnologica pentru reparatii furnizate de producator);
- solicitati factura care trebuie sa contina: data si locul efectuarii reparatiei, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numarul de inmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul);
- solicitati Nota de comanda (reparatie) care trebuie sa cuprinda natura exacta a reparatiilor, costul probabil al acestor interventii si durata imobilizarii autovehiculului;
- Nota de comanda (reparatie) semnata de cele doua parti ajuta la o eventuala contestare a facturii si va constitui dovada in cazul in care sunt lucrari necorespunzatoare sau neefectuate;
- daca autoturismul nu este restituit in termenul stabilit, puteti soma service-ul sa respecte termenul inscris printr-o scrisoare recomandata cu confirmarea primirii.
- pentru piesele de schimb utilizate de service la reparatie, din stocurile proprii, se acorda garantie. Specialistii din service-uri au datoria sa consilieze clientii asupra unor reparatii, ce sunt necesare a fi efectuate, explicand motivele recomandarilor.
- service-ul este depozitarul autoturismului care ii este incredintat. Daca automobilul este furat sau deteriorat in plus fata de receptia efectuata, pe timpul reparatiei, costurile sunt suportate de societate.
- service-ul are obligatia sa va restituie piesele inlocuite, cu exceptia acelora care sunt utilizate la reparatie pe perioada garantiei.
- service-ul este responsabil de accidentele care pot sa survina in interiorul spatiului de lucru, cu conditia ca nicio neglijenta sa nu fie imputata victimei (clientului).


Share |


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 30.06.2020

Cele mai recente stiri:
» Noua editie a XPRIMM Insurance Report este acum LIVE!
» VIDEO: Asiguratorii ar putea plati circa 15 milioane de lei in urma fenomenelor atmosferice din iunie
» VIDEO: PAID a avizat 200 de dosare de dauna dupa inundatiile din iunie si a rezervat un milion de lei
» Eurostat: Peste 1.800 de romani si-au pierdut viata in accidentele rutiere din 2018
» VIDEO: Cum convingem romanii sa-si asigure locuintele? Principalele declaratii din dezbaterea XPRIMM Time for Business
» Incep inscrierile la Programul de Masterat de Tehnici Actuariale! Examenul de admitere, exclusiv online
» Digitalizarea si procesele de invatare - noi programe de pregatire profesionala in asigurari
» Serviciul de Ambulanta Caras-Severin aloca aproape 1 mil. lei pentru asigurari auto
» INFOGRAFIC: Peste un sfert dintre romani sunt mai interesati de asigurarile de sanatate ca urmare a pandemiei COVID-19
» Dezbatere XPRIMM Time for Business: Cum convingem romanii sa se asigure?


Create Account



Log In Your Account