Stiri externe

Marea Britanie: 150.000 de plangeri PPI respinse de banci, revizuite la solicitarea Autoritatii de Supraveghere


Bancile din Marea Britanie sunt obligate sa revizuiasca nu mai putin de 150.000 de plangeri respinse cu privire la asigurarea de pierdere a venitului (PPI - Payment Protection Insurance), pentru a se conforma unei decizii apartinand autoritatii de supraveghere in domeniu (FCA - Financial Conduct Authority), arata agentia de presa Reuters, in editia electronica.

In cel mai recent si costisitor scandal in care sunt implicati consumatorii din Marea Britanie, bancile au platit deja mai mult de 32 de miliarde de lire sterline ca despagubiri pentru plangeri legate de vanzarea eronata a asigurarilor de pierdere a venitului. Doar Royal Bank of Scotland (RBS.L) a aflat, luna trecuta, ca trebuie sa plateasca alte 200 de milioane de lire sterline.

In incercarea de a-i convinge pe consumatorii afectati sa depuna plangere, FCA a setat ca termen limita data de 29 august 2019. De asemenea, FCA a emis si un ghid cu privire la modul in care bancile trebuie sa aplice o hotarare a Curtii Supreme care arata ca bancile care nu au dezvaluit, la momentul vanzarii, comisionul platibil din prima de asigurare PPI au luat decizia gresita.

Bancile au fost fortate sa revizuiasca si plangerile legate de nivelul ridicat al comisionului practicat la vanzarea PPI. "Acest lucru vine in ajutorul unor consumatori - care s-au plans de prima de asigurare PPI, dar ale caror plangeri au fost respinse. Sa se implice in campanie si sa se gandeasca daca vor sa depuna o plangere cu privire la comisionul nedeclarat inainte de termenul limita", explica FCA.

Reuters mai arata ca FCA le-a transmis deja bancilor ca trebuie sa evalueze daca, in momentul vanzarii politelor, au dezvaluit comisionul practicat. Totodata, trebuie sa evalueze daca si in ce fel a fost dezvaluit comisionul si pentru perioada de viata a produsului. Nu in ultimul rand, bancile trebuie sa le reaminteasca tuturor clientilor ca pot depune plangeri in acest sens pana in 2019.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 08.11.2018

Cele mai recente stiri:
» ALLIANZ: Incidentele cibernetice, alaturi de intreruperea afacerii, in topul celor mai amenintatoare riscuri pentru mediul de business
» WILLIS Re: Multiple dezastre naturale de mici dimensiuni au creat, in 2018, o imagine "neobisnuita" a pierderilor asigurate
» RENOMIA achizitioneaza participatia majoritara a brokerului ceh de asigurari IMG
» PERILS: Estimarea finala pentru pagubele asigurate produse in Europa de furtuna Friederike - 1,7 miliarde de euro
» ZURICH lanseaza primul serviciu pentru clientii cu deficiente de auz
» De ce aleg soferii britanici asigurarile auto bazate pe sisteme telematice
» AON: 97% dintre angajatori sunt constienti ca asteptarile angajatilor de la locul de munca sunt in continua schimbare
» Banca Mondiala: Teama ca robotii vor elimina locurile de munca a fost, pana in prezent, nejustificata
» Brexit: Gigantul francez AXA isi muta echipele din Marea Britanie si Franta, in Irlanda
» MONDELEZ a actionat in instanta ZURICH, solicitand despagubiri de 100 milioane dolari de pe urma atacului cibernetic NotPetya, din 2017






Create Account



Log In Your Account