Stiri externe

Pe fondul pandemiei, investitorii opteaza pentru asigurari "usage-based"


Asigurarile "usage-based" (UBI) continua sa atraga interesul investitorilor, in ciuda faptului ca, urmare a pandemiei COVID-19, investitiile in segmentul InsurTech au scazut semnificativ. Potrivit studiului "2019 UK Insurance Consumer Survey", realizat de GlobalData, 9,7% dintre soferii din Marea Britanie detin o polita de asigurare UBI, dar GlobalData se asteapta ca acest numar sa creasca, pe fondul pandemiei COVID-19.

Asigurarile UBI opereaza pe baza unui model prin care primele asiguratilor sunt calculate in functie de utilizarea bunului asigurat. Pe fondul distantarii sociale si a masurilor de carantina instituite de autoritati, proprietarii de masini au condus mai putin in aceasta perioada, avantajele asigurarilor "usage-based" fiind subliniate in acest context. "Kilometrajul e un factor esential in calcularea primelor. (...) Astfel, asigurarile UBI vor deveni tot mai populare pe fondul pandemiei COVID-19", spune Yasha KURUVILLA - Insurance Analyst, GlobalData.

In momentul de fata, asigurarile "usage-based" sunt mai populare in randul soferilor tineri, 22,3% dintre soferii britanici cu varste cuprinse intre 25-29 de ani achizitionand o astfel de polita anul trecut. La polul opus, absorbtia asigurarilor UBI in randul soferilor cu varste cuprinse intre 50-54 de ani a fost de numai 2,2%, mai arata GlobalData.

Mai mult decat atat, e mult mai probabil ca tinerii sa fie mai afectati negativ de pandemia COVID-19, pe fondul lipsei de economii si prin prisma faptului ca tinerii reprezinta un segment important in domeniul ospitalitatii. Pe fondul pandemiei COVID-19, consumatorii tineri vor aprecia mai mult asigurarile tip UBI, pentru ca, altfel, vor simti ca sunt tratati nedrept, daca trebuie sa plateasca pentru a proteja un bun pe care abia l-au folosit in ultimele luni.

Interesul crescut pentru asigurarile "usage-based" se reflecta in investitiile continue in acest domeniu, in conditiile unei perioade dificile din punct de vedere financiar. Desi finantarile InsurTech au scazut cu 54% in primul trimestru al anului in curs, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2019, Willis Tower Watson arata ca By Miles, un furnizor de asigurari UBI, a atras, recent, o finantare de 15 milioane de lire sterline.

By Miles, mai arata sursa citata, sustine ca ultima saptamana a lunii aprilie a fost cea care a adus cel mai mare numar de consumatori, subliniind interesul pentru politele "usage-based" chiar si intr-o perioada dificila din punct de vedere financiar. De asemenea, mai noteaza GlobalData, Just Auto Insurance, un asigurator american specializat pe politele "pay-per-mile", s-a lansat in SUA chiar in timpul pandemiei.

"Avand in vedere faptul ca, in ciuda declinului economic, interesul pentru asigurarile UBI e unul crescut, mai multe astfel de polite vor fi dezvoltate in viitor. Desi, de cele mai multe ori, asigurarile UBI vizeaza domeniul auto, mai multe linii de business vor incepe, la randul lor, sa experimenteze acest model", mai precizeaza Yasha KURUVILLA - Insurance Analyst, GlobalData.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 30.06.2020

Cele mai recente stiri:
» Germania: Proprietarii de locuinte si chiriasii pot verifica online riscul individual de furtuna
» AXA: COVID-19 subliniaza rolul critic pe care il joaca industria de re/asigurari
» ALLIANZ: Pandemia COVID-19, de trei ori mai dura pentru asiguratori decat ultima criza financiara
» Dezastrele naturale din ultima perioada au facut ravagii in intreaga lume, provocand pierderi materiale si umane semnificative
» Inundatiile care au afectat China de la inceputul lunii iunie au provocat pierderi economice de aproximativ 4 miliarde de dolari
» Securitatea cibernetica trebuie sa fie o preocupare pentru intreaga organizatie, nu doar pentru echipa de securitate
» Aon: SUA se confrunta cu pierderi asigurate de peste 4 mld. dolari dupa fenomenele meteo extreme din luna mai
» Guy Carpenter: 2020 ar putea aduce pierderi de peste 160 mld. dolari pentru industria de re/asigurari
» Industria de asigurari de calatorie, setata pentru o recuperare lenta
» Comportamentul consumatorilor din tarile afectate din plin de pandemia COVID-19 este concentrat doar pe achizitiile esentiale


Create Account



Log In Your Account