Romania

Se schimba Regulamentul privind organizarea si functionarea SAL-FIN, entitatea de solutionare a litigiilor dintre consumatori si asiguratori


Autoritatea de Supraveghere Financiara a publicat un proiect de modificare a Regulamentului privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-FIN).

Textul integral al proiectului este disponibil AICI. Cititi AICI Nota de prezentare a proiectului.

Observatiile vor fi transmise pe adresa secretariat@salfin.ro, pana la data de 14 februarie 2019.

"Misiunea SAL-FIN este de a organiza solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, cu ajutorul conciliatorilor din domeniul financiar non-bancar cu experienta in mediere, negociere sau arbitraj care propun sau impun o varianta de solutionare a litigiului in mod echilibrat, impartial, intr-un termen rezonabil si fara costuri pentru consumatori", se arata in Nota de fundamentare.

In perioada scursa de la infiintarea entitatii, respectiv din data de 19 iulie 2016, SAL FIN a primit un numar de peste 450 de cereri de solutionare alternativa a litigiilor. Dintre acestea, la finele lunii noiembrie 2018, SAL FIN a solutionat prin intermediul unui numar de 23 conciliatori inregistrati in Registrul conciliatorilor la aceeasi data de referinta, un numar de 312 litigii.

In derularea efectiva a activitatii, structurile ce activeaza in cadrul SAL FIN au identificat o serie de aspecte ce au condus la necesitatea revizuirii Regulamentului nr. 4/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, plecand atat de la activitatea practica desfasurata, cat si ca urmare a necesitatii aplicarii unor prevederile legale cu incidenta in buna functionare a entitatii (ex: Regulamentul GDPR - Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date).

In acest sens, urmatoarele elementele ce au necesitat ajustari:

1. In ceea ce priveste Regulamentul:
- Existenta unor erori materiale in textul Regulamentului;
- Introducerea si completarea unor definitii, conform prevederilor OUG nr.38/2015;
- Definirea clara a responsabilitatilor Colegiului de coordonare si ale Secretariatului tehnic;
- Definirea competentei semnarii contractelor de mandat cu conciliatorii (ordonator de credit/ persoana delegata);
- Introducerea posibilitatii suspendarii la cerere a unui conciliator pe o perioada de maxim 6 luni;
- Stabilirea unei remuneratii fixe pentru conciliatori, indiferent de tipul de procedura de solutionare alternativa a litigiilor desfasurata;
- Introducerea clauzelor necesare din perspectiva asigurarii conformarii la prevederile legale in vigoare in domeniul protectiei persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

2. In ceea ce priveste anexele, respectiv Procedura de solutionare alternativa a litigiilor prin propunerea unei solutii, respectiv impunerea unei solutii:
- Eliminarea unor prevederi redundante;
- Introducerea unor precizari cu privire la corpul conciliatorilor si atributiile acestuia;
- Introducerea unor precizari cu privire la eliminarea posibilitatii tergiversarii demararii unei proceduri;
- Introducerea unor prevederi privind curgerea termelor pe fiecare etapa a derularii procedurii.

"Solutionarea litigiilor cu care a fost sesizata SAL-FIN se realizeaza, dupa caz, de catre una sau mai multe persoane inscrise in Registrul conciliatorilor, conform vointei partilor, si se finalizeaza cu pronuntarea unei hotarari motivate sau emiterea unei incheieri, cu respectarea procedurilor SAL, in functie de procedura aleasa. Consumatorul isi poate alege conciliatorul/ conciliatorii inscrisi in lista specifica domeniului litigiului, conform prevederilor procedurilor SAL", se arata in proiectul de modificare a Regulamentului.

SAL-FIN are un secretariat tehnic asigurat si remunerat de catre ASF. Secretariatul tehnic este format din personal cu atributii referitoare la administrarea secretariatului, a registraturii, a arhivei de documente, comunicarea actelor si alte activitati de natura administrativa, acordarea indrumarilor necesare desfasurarii activitatii, precum si din personal cu atributii de specialitate, care sa asigure suportul tehnic de specialitate pentru desfasurarea activitatii SAL-FIN.

Prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN se realizeaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare in domeniul protectiei persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date avand in vedere atributiile, competentele si implicarea in cadrul activitatilor entitatii si a procedurilor SAL, respectand principiile legalitatii, echitatii si transparentei.

Share |


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 08.02.2019

Cele mai recente stiri:
» PAID Romania a platit daune de 1,24 mil. lei in T1 2019, de peste 5 ori mai mult decat in urma cu un an
» Numarul 9 al revistei "Universul INTER" a fost lansat
» UNIQA Asigurari a platit prima transa de 12,5 mil. lei pentru dauna de la fabrica Solina
» VIDEO: Paul CARTY: Unele tari aleg sa completeze IDD cu elemente noi, ceea ce nu este un lucru de dorit
» Lege: Persoanele juridice care organizeaza servicii de urgenta au obligatia sa asigure personalul
» TRANSGAZ organizeaza o licitatie pentru achizitionarea de polite RCA
» Insurance Europe saluta revizuirea sistemului de supraveghere financiara la nivel european
» VIDEO: Ce risca un turist care nu are asigurare auto si produce un accident in strainatate?
» Cei mai buni angajatori ai anului 2018, premiati in cadrul Galei AON Best Employers
» Deciziile adoptate miercuri de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara






Create Account



Log In Your Account